Série knih Temné vize - recenze

Dnes budu recenzovat sérii knih Temné vize.

Jedná se o triologii, tedy tří dílů Temných vizí.

Říká se o ní často, že je podobná knize Lovkyně snů. Lovkyni snů jsem nečetla, takže nemůžu posoudit :).

První díl - Odhalení vyšel u nás v ČR v roce 2011, nýbrž originál The Strange Power vyšel již v roce 1994.
Druhý díl, Posedlost, vyšel v ČR v roce 2012, originál The Possessed roku 1995.
Třetí, poslední díl, nesoucí název Vášeň vyšel v ČR 2012, originál The Passion roku 1995.

Autorkou tohoto celosvětového bestselleru je americká spisovatelka L.J.Smith, známá především svou sérií knih Upíří deníky a Stefanovy deníky. Zvláštností je, že série Upíří deníky je narozdíl od stejnojmenného seriálu naprosto odlišná. No, dobře, zpátky k Vizím.

Příběh pojednává o krásné zrzce jménem Kaitlyn, která ve škole nebyla nikterak oblíbená. Díky jejím zvláštním, ale krásným očím, je často nazývaná čarodějnicí a nijak tomu nepomůže fakt, že má nadpřirozenou schopnost. Jednoho dne jí nabídne žena jménem Joyce, že může s ní do Institutu, kde bude zkoumat nadpřirozené schopnosti. Kaitlyn se rozhodne, mimo to i díky tučné výplatě, že to zkusí. Ocitá se tedy v Institutu, kde se setkává s podobnýma studentama. Jedná se o milé lidi, Annu, Lewise, Roba, ale dále také od Gabriela, dvojnásobného vraha, u kterého se dlouho neví jeho nadpřirozená schopnost. Nechci prozrazovat děj, takže k následujícím dvoum dílům toho napíšu opravdu málo. V dalším díle, po nehezkém zjištění, se parta, teď už telepaticky propojená, vydá na výpravu, kde není jasný cíl. Vzniká jako obvykle milostný trojúhelník. Ve třetím díle Gabriel nepřestane překvapovat, jak příjemně, tak bohužel i nepříjemně. Kaitlyn se setkává se studenty z Pilotní studie. Bude tu hodně lží, lásky, zášti, ale konečně se dozvíme rozpletení milostného trojúhelníku, který je podle mého dosti předvídatelný, ale jsem za tento konec ráda.

Jak už jsem napsala, děj je spíše převídatelný a je to příjemná, řekla bych průměrná fantasy. L.J.Smith má krásný styl psaní, líbí se mi, že to není psané jen z pohledu Kaitlyn. Pokud nemáte zrovna co k čtení, můžu vám tuto sérii doporučit. Není to sice bomba, ale je to přesný styl autorky Smithové, takže kdo má rád Upíří deníky, směle do této série.

Nakonec foto všech tří obálek.

Hodnocení: 6/10
ří